jueves, 9 de mayo de 2013









[…] El documento hipertexto se presenta, por ello, como un nuevo género, más universal que los precedentes en cuanto a su ac­cesibilidad a los conocimientos y más flexible, en la medida en lo que pue­de responder mejor a las necesidades reales de los aprendientes […] [1]


L'hipertext és una organització del coneixement en una espècie de xarxa complexa al voltant d'un cercle on des de qualsevol punt d’informació et pots dirigir a la resta segons el criteri de selecció que s’utilitzi. Això significa que els coneixements han de ser estructurats en petits nodes d'informació definits i estar vinculats i hipervinculats entre ells perquè permetin la navegació [2]  . Aquesta forma hipertextual d'organitzar el coneixement correspon a una forma on tot està interrelacionat, suposant un nou paradigma en la forma d'escriure els textos així com de concebre i expressar la realitat, [3]    deixant de costat la informàtica, ja que aquesta solament és el suport tècnic (per exemple podem posar una informació i veure-la a través de la pantalla d'un ordinador, d'una tablet, ipod o qualsevol altre instrument informàtic, però sempre serà la mateixa informació). [4]


[1] Séré, A. (2003) "El documento hipertexto en el Discurso de transmisión de los conocimientos". En C. López Alonso y A. Séré (eds) Nuevos géneros discursivos: los textos electrónicos.Madrid. Biblioteca Nueva.   p. 130

[2] Ibídem p. 127

[3] Ibídem p. 128

[4] Ibídem p. 127

No hay comentarios: